Hátizsákot fel,irány a Maróti-hegyek. (Visegrádi-hegység)

Zalán vagyok.. 11 éves és autista..írok nektek blogot a túráimról. Olvassátok szeretettel..

Szeretném Nektek bemutatni a Maróti-hegyeket. A Maróti-hegyek a Visegrádi hegység része.A családunk nagyon szeret arra kirándulni,mert nem egy zsúfolt kirándulóhely,és nagyon szépen gondozott az erdő.Gyönyörű Bükkösök is vannak.A kedvenc helyem a Hirsch-orom és az Ecset hegyek.és a Hoffmann kunyhó és környéke.A kunyhó az én szívem csücske.A Maróti-hegyek a Pilismaróti Erdészethez tartoznak a Pilisi Parkerdőben,és ott nagyon kedvesek az Erdészek,de legfőképpen az Erdészet vezetője Brandhuber Ádám bácsi.

A Maróti-hegyekhez autóval lehet eljutni..Esztergomból,vagy Budapest felől a Dobogókői úton,ami elmegy egész Esztergomig.

Vagy busszal Esztergomból Pilisszentlélekig.

menetrend itt: http://pilisszentlelek.eu/kozlekedes/

Pilisszentlélek,mostanában egy nagyon népszerű falu lett,mert itt forgatták a Mi kis falunkat,amit én is néztem.De amúgy ez nem Pajkaszeg,azt csak kitalálták a film készítői.Jó muris egy sorozat volt,sokat nevettem rajta.

Mi a túráinkat mindig a Pálos kolostoroktól kezdjük.

A Piros jelzést követve..megyünk a Hirsch orom felé..ami onnan kb másfél kilométer..

Írtam már róla Naplót is tavaly ősszel,olvassátok el.

A Hirsch Orom felé ilyen szép a táj.

A piros jelzést követve,végig.

Az öcsémmel sokat bolondozunk az úton,mert szeretünk nevetni.     dsc06700.JPG

A Hirsch oromnál van egy Erdészeti Emlékmű.Ha itt vagyok,mindig az Erdész barátaimra gondolok,és arra,hogy egyszer én is Erdész leszek.Ha ez sikerül,akkor biztos majd az első utam ide fog vezetni.

A táj gyönyörű ott mindig..

A Hirsch Orom után eltúráztunk egy erdészeti úton a Sáncok hegyéig,ez egy szint út,teljesen egyenes.

Ősszel voltunk legutóbb,akkor nagyon szép volt a sárguló erdő.

Találtunk szarvas nyomot is..

Mindenki jól érezte magát.Anya sokat fotózott..

Az Öcsi nagyon vidám volt végig..

A Sáncok hegyétől a Zöld jelzésen túráztunk tovább,Pilisszentlélek felé..Ami innen körül belül kettő kilométer.Itt már van egy kis emelkedő,de kibírható,annyira nem nehéz.Egyébként erre halad a Mária zarándokút is.

Meg kell mászni a Ráró hegyet és a Felső ecset hegyet is..Közben Apa és Anya Leventét fejleszti mindig egy kicsit.

Az út egyik oldalán láttuk a Gerecsét..

A másikon meg az egész Börzsönyt..

Láttunk egy buddhista kőrakást is..

A túránk vége felé megálltunk a jelzőtábláknál kicsit..

Majd meredeken vitt le az út a Pálos romokhoz,ahol a túránk véget ért..

Nagyon jó a Maróti-hegyekben,ahol mindig nagyon szeretek elidőzni.

Ez a túra körülbelül 7,5 -8 kilométer volt,200 méter szintemelkedéssel.Annyira nem volt nehéz,mert Levente öcsém egyáltalán nem fáradt el.Szerintem Béci kutya se.

Mindenkinek ajánlom ezt a túrát,mert nagyon szép helyeken vezet,amit Anya fotóin is láthattok.

Napi Tudod e?

Hoffmann kunyhó

A Hoffmann kunyhó egy Vadászház és Szálláshely a Maróti-hegyekben.Az 1880-as években épült.

Nagyon népszerű a turisták körében. A többször átépített egykori vadászház szálláshelyként és étteremként üzemel. Nevét Hoffmann Sándorról, az erdészeti közalapítvány egykori erdőgondnokáról kapta. A szépen felújított épületegyüttes egyik részét Makovecz Imre tervei alapján építették meg.

A hely nagyon csendes,a Malom patak folyik a kunyhó alatt.Azért szeretek ott lenni,mert nyugodt és csodálatos hely.Egy tanösvény is van mellette,amit nagyon szeretek.

Bradhuber Ádám bácsi miatt tisztelettel,megosztom Veletek németül az Erdő fohászát.

Remélem kedvet kaptatok a Maróti-hegyekhez,ajánlom Nektek sok szeretettel..