Horgász-tábor - Szentpéterfölde 2019.07.22.-26.

Az idei nyaram második sajnos egyben utolsó tábora a Zalaerdő Zrt- nél a Szentpéterfölde-i Horgász-tábor volt. Szentpéterföldén már jártam a Vadász-táborban tavaly meg idén júniusban is,viszont most idén elmehettem a  Horgász-táborba is.

A Horgász-táborban megismerheted a horgászatot, megtanulhatsz csalizni, fenekezni, illetve rengeteget horgászni. Horgásztunk a kis-tóban, nagy horgász-tóban illetve az utolsó előtti napon éjszaka is horgásztunk.  A Szentpéterföldére  a nagyszüleim Papa, és Mama vitt el, Nyergesújfaluról.

dsc_1811_1.JPG

Hétfő

Hajnalban autóval elindultunk Nyergesújfaluról Szentpéterföldére a táborba ahová reggel 8-ra értünk oda.

Érkezés után kipakoltam a csomagjaimat, ezután Szommer Éva néni (Pedagógus - erdészeti szakértő) elmondta a programokat illetve a tábor szabályait. A táborban ugyanúgy tizenketten táboroztunk,mint a június végi Vadász-táborban. Ketten jöttünk Budapestről, Barnabás,aki első-második osztályos koromban volt osztálytársam,a Laborc Iskolában, illetve én. Jöttek gyerekek Marcaliból, Nagykanizsáról,Lovásziból,Bakról és még Szlovéniából is Ljubjanából.

Az ismerkedés, után elmentünk a nagy horgásztó körül kirándulni (Szentpéterfölde-i tó), de előtte megetettük a vaddisznókat kukorica szórással, fűvel és szalmával,pont úgy ahogy a Vadász-táborban. A horgásztó tiszta időben nagyon szép volt.

A tó kerülés után az erdőben láttunk nagyon sok gombát, illetve egy hódvárat is.

hod.jpg

Majd megnéztük a kis tavakat is ahol a tábor folyamán horgásztunk. Ezután megebédeltünk, utána csendes pihenő következett. Csendes pihenő után egy versenyhorgász érkezett Zalaegerszegről, Nagy Zoltán akivel elmentünk a kis horgásztóra horgászni. A horgásztáborba egy 5 méteres horgászbotot hoztam, de Zoli bácsi oda adta az ő spicc botját, mert szerinte azzal érdemes először horgászni kezdőknek. A horgásztóban a spicc bottal 11 darab kb. 3-5 dekás vörös szárnyú keszeget fogtam, de mindegyiket visszaengedtem a tóba. Az egyik táboros horgásztársamnak,Viktornak akkora szerencséje volt fogott egy 3-4 kilós pontyot, de természetesen visszaengedte a pontyot a tóba. Délutáni horgászat után vacsoráztunk, majd még egy órára visszamentünk a horgász-tóhoz. Egle Zoli bácsi (a Bánokszentgyörgyi Erdészet Vadászati és Műszaki vezetője) egy 4 kilós pontyot fogott, természetesen  ő is visszaengedte a pontyot,hiszen a táborozók, mi mind,sport horgászok vagyunk. Ezután este fél 9-kor visszamentünk a táborba. A tábor első napja számomra nagyon  jól telt.

horgasz3.jpg

Kedd

Reggeli után kimentünk a kis horgásztóra horgászni 9 órakor.  Egle Zoli bácsi segített az 5 méteres horgászbotomat spicc botra átalakítani ideiglenesen. Délelőtt egy vörös szárnyú keszeget, egy dévér keszeget, illetve naphalat fogtam, de mindegyiket visszaengedtem. Néhány táboros horgásztársam 2-4 kilós pontyot fogott.

ponty.jpg

Délelőtti horgászat után megebédeltünk, majd csendes pihenő után újra kimentünk a kis horgásztóhoz horgászni. Délután 5 vörös szárnyú keszeget fogtam, természetesen visszaengedtem őket.  Az egyik táboros horgásztársam a Barnabás majdnem fogott egy pontyot, de a ponty elszakította a szerelékét,és elúszott. Hála nem történt semmi baj a horgászbotjával, Zoli bácsi új szereléket kötött rá. Horgásztársaim megint fogtak 3 kilós pontyot. Délutáni horgászat után szalonnasütés volt. Lehetett szalonnát, virslit, és kenyeret sütni. Természetesen mind a háromból sütöttem.

dsc_1805.JPG

Ezután visszamentünk másfél órára horgászni, de sajnos nem fogtam semmit. Ezután este fél 9-kor visszamentünk a táborba. A tábor második napján is nagyon jól éreztem magam.

Szerda

Reggeli után 9 órakor kimentünk a nagy horgásztóra horgászni  (Szentpéterfölde-i tó).

horgasz5.jpg

A nagy horgásztóban nem volt horgász-szerencsém. Viszont Zoli bácsi fogott keszeget, dévérkeszeget, illetve vörös szárnyú keszeget is. Szerencsétlenségemre a bal lábamat, illetve jobb kezemen az egyik ujjamat megcsípte egy darázs, de semmi baj nem történt, csak az ujjam feldagadt illetve viszketett utána. Bevallom kissé megijedtem,oda is szaladtam Egle Zoli bácsihoz azonnal. Ő meg vitt Éva nénihez,hogy bekenjük és beborogassuk a csípést.Hála kiderült,hogy nem vagyok allergiás a darázscsípésre (szerencsére).

darazs.jpg

Horgászat után megebédeltünk, majd a csendes pihenő után kimentünk a kis horgásztóhoz horgászni. Délután 1 naphalat fogtam, míg a horgásztársaim 2-3 kilós pontyot fogtak. Igaz ők fenekeztek, én pedig úszóval horgásztam.Horgászat után vacsora következett A vacsora pizza volt. Volt sonka-kukoricás, szalámis, sajtos illetve magyaros pizza is. A mai nap számomra nagyon jól telt,leszámítva a darázscsípést.

Csütörtök

Ma elég hosszú napunk volt, mert éjszakai is horgásztunk a kis-tó melletti horgásztóban.

De kezdjük a legelején a napnak. Reggeli után 9 órakor kimentünk a kis horgásztóra horgászni. A tábor folyamán Szentpéterföldén,amikor horgásztunk délelőtt és délután is,elképesztő hőség volt. De ez benne van a horgászatban,jobb ha a horgász "hőálló". Délelőtt nem fogtam egyetlen halat se. Ez szintén benne van  horgászatban, hogy nem mindig sikerül kifogni halakat a tóból, akár jó csalid van, akár nincs jó csalid. Én mindig csontit használtam a táborban mert arra könnyen jönnek a halak, és legjobb esetben egy kis pontyot is ki tudsz vele fogni a tóból.

A horgászat közben meglátogatott minket a Kanizsa Tv és Steyer Edina a Zalaerdő Zrt központjából. Velük beszélgettünk mi táborozók, hogy hogyan telnek a napjaink,illetve, hogy mennyit horgászunk naponta (rengeteget) és milyen halakat fogtunk. Én az idei Vadász-táborról beszélgettem velük,mert még kezdő horgász vagyok,a vadászatról meg nagyobbak az ismereteim.

horgasz.jpg

fotó: Steyer Edina Zalaerdő Zrt

Ezután megebédeltünk, majd csendes pihenő után visszamentünk a kis-tóhoz horgászni. Óriási szerencsém volt mert a tóból kb.30-50 dkg körüli kis pontyot fogtam ki. Nagyon büszke voltam magamra, mert most már  elmondhatom hogy én is fogtam egy pontyot, igaz nem 3-4 kilósat mint a többiek de ennek is természetesen nagyon örültem. A kis pontyot is visszaengedtem a tóba,nőjön jó nagyra. Talán majd jövő nyáron kifogom.

Ezután megvacsoráztunk. A vacsora olaszos-bolognai spagetti volt. Vacsora után mentünk az esti horgászatra. Éjszaka a kis-tó melletti másik horgásztóhoz mentünk a vadászház mellé. Éjszaka egy vörös szárnyú keszeget fogtam. Éjszaka nagyon jó volt horgászni a sötétben. A horgásztóban ahol éjszaka horgásztunk harcsa is található, de senki nem fogott harcsát. Ezután késő este visszamentünk a táborba. A tábor utolsó előtti napja számomra nagyon jól telt.

horgasz6.jpg

Péntek

Sajnos eljött az utolsó nap a horgásztáborban. Reggeli után kimentünk a kis horgásztóhoz horgászni, de sajnos elkezdett esni az eső, illetve elkezdett villámlani, és dörögni az ég,és jó nagy vihar kerekedett, ezért vissza kellett gyorsan futni a Horgászlakhoz, így elmaradt a délelőtti horgászat.

Ezután bepakoltunk a táskába, beszélgettünk, rendet tettünk a Lakban, megebédeltünk.

Délután 2 órakor jött értem Anya és Apa, majd elindultunk haza Budapestre. 

Nagyon szépen köszönöm a Zalaerdő Zrt-nek hogy elmehettem Szentpéterföldére a Horgász-táborba is az idei nyáron. Köszönöm Éva néninek, és Zoli bácsinak hogy vigyázott rám, illetve ránk a táboros társaimra. Gondos, minket szerető pót-szüleink voltak.

Megbeszéltük Éva nénivel és Zoli bácsival. hogy jövőre szeretettel várnak vissza táborozni Szentpéterföldére.

A  bejegyzésemet szeretettel szeretném ajánlani a Zalaerdő Zrt dolgozóinak, illetve Szommer Éva néninek és Egle Zoltán bácsinak. Illetve minden kedves blogolvasónak.

Köszönöm szépen a Papának és a Mamának aki abban segített hogy eljussak, illetve Anyának és Apának hogy hazajöjjek a horgásztáborból.

A bejegyzést írta és szerkesztette: Kiss Máté Zalán a kis-Erdész a Pilisi Parkerdőből.

zalaerdo.jpg

képforrás: http://www.zalaerdo.hu