Zalán Naplója - Börzsönyi Kisvasutak.

A mai blogbejegyzésem, Lengyel László az Ipoly Erdő Zrt Közönségkapcsolati vezetőjének tiszteletére írom,aki engem tavaly bevezetett az Erdészet rejtelmeibe.Illetve a Börzsönyi Kisvasutak barátainak a tiszteletére,és mindazoknak akik olvassák a BOLGOMAT..és Locskai Milánnak és Berekhelyi Nárcisznak is,mert Királyréten is van kisvasút,és ők tudják pontosan,hogy nagyon szeretem az Erdei Kisvasutakat.

Apa és Anya vasárnap nagyon meglepett minket,amikor elvittek engem és a testvér öcsém Nagybörzsönybe a Kisvasúthoz.Csak egy utat terveztünk meg egy hosszabb túrát,de végül az öcsém miatt,egészen Márianosztráig mentünk,és vissza Nagyirtáspusztáig,és onnan egy rövidebbet,túráztunk.Jó nem volt annyira rövid,mert 9 km lett a túra vége.

Fogadjátok a Naplómat szeretettel és Anya fotóit is. (Bocsánat,hogy egy kicsit csúnyábban írtam,de náthás vagyok,és nehéz volt a koncentrálás,de azért igyekeztem.)

dsc00265.JPG

dsc00266.JPG

dsc00268.JPG

A Térkép amerre jártunk: (forrás: Börzsönyi Kisvasutak web oldal)

menetrend-jpg_transz.jpg

A Nagybörzsönyi Kisvasút.

dsc00122.JPG

Mi mentesítő vonattal mentünk,ami nyitott volt.Kicsit hideg volt rajta.

dsc00124.JPG

Kisírtás-pusztán csak áthaladtunk a kulcsosházak mellett.

dsc00130.JPG

Nagyon szépek a házak és az egész környék.

dsc00128.JPG

A Tolmács hegyen nagyon érdekesen ment föl a vonat,egyszer húzott a gép,másszor tolt.

dsc00134.JPG

Nagyon tetszett az egész út.

dsc00141.JPG

Felértünk Nagyirtáspusztára.

dsc00150.JPG

Ahol az öcsém,nem akart túrázni,hanem a Tobi vonattal akart továbbmenni.

dsc00145.JPG

Aminek én nagyon örültem mert a Transz-Börzsöny-i vasutazás egy éve már titkos vágyam volt.

dsc00154.JPG

Az öcsikét nagyon elvarázsolta a kisvasút.

dsc00164.JPG

Nagyon szép az egész,és olvastam Márianosztrán hogy nagyon drága volt,mert 600 millió forintba került.

dsc00168.JPG

Lassan leértünk Márianosztrára.

dsc00176.JPG

Ahol meguzsonnáztunk.

dsc00179.JPG

Közben megjött Szobról a Börzsönyi Kisvasút is.

dsc00178.JPG

Amikor elment,mi is visszaindultunk a Bezina-völgyi Erdei Vasúttal Nagyirtáspusztára.

dsc00187.JPG

Nagyirtáspusztán kaptunk a testvéremmel,egy-egy kitűzőt,amit büszkén fogok viselni.

dsc00194.JPG

Utána már tényleg Túrázni mentünk a Hosszú-bérc felé.

dsc00201.JPG

Először az erdészeti úton mentünk,és Anya nagyon érdekes dolgokat fotózott.

dsc00202.JPG

Csodaszép erdőalagúton mentünk keresztül.

dsc00205.JPG

A panoráma is gyönyörű volt.

dsc00210.JPG

Az öcsikével és Apával sokat bolondoztunk.

dsc00214.JPG

Majd elértük a sárga kereszt jelzést,amin mentünk tovább Nagybörzsöny felé.

dsc00221.JPG

A jelzés.

dsc00248.JPG

A Hosszú-bércen sokszor olyan volt az út,mint a Pilisszentivánon a Jági-tanösvényen,ahol tavaly jártunk.

dsc00234.JPG

Láttunk öreg mohos tölgyfákat,és a Csúszka madárról lecsúsztunk.

dsc00233.JPG

Nagyon tetszettek a távoli repceföldek,amik már Szlovákiában vannak.

dsc00236.JPG

Végig én voltam a Túravezető,mert szerintem egy Erdésznek kötelező tudni a térképolvasást.

dsc00235.JPG

Az öcsikének is nagyon tetszett a túránk.

dsc00240.JPG

Az utunkat a lovastúra úton kellett befejezni mert,a sárga kereszt jelzésű utat a végén benőtte a szeder sajnos.

dsc00249.JPG

Mielőtt vissza értünk volna a Hosszú-völgyi patakban lemostuk a bakancsaink talpát.

dsc00252.JPG

Majd visszaértünk Nagybörzsönybe,ahol még elolvastam a tanösvényt táblákat.

dsc00261.JPG

..és megnéztem a Nagybörzsönyi Kisvasút Múzeumkocsiját is.

dsc00259.JPG

Nagyon jól éreztem magam a Börzsönyben és szerintem az öcsém Levente is.Szeretnék még sokszor visszamenni,erre a tájra,mert gyönyörű és a szívemnek nagyon kedves.

Ez volt az utunk...

dsc00121.JPG

Fogadjátok szeretettel az írásomat..és vigyétek hírét ennek a szép vidéknek..

(és Borcsi barátnőmnek nagyon sok Boldog Születésnapot Kívánok Királyrétre!)

A bejegyzés írója és szerkesztője:Kiss Máté Zalán

a fotókat Anya: Tóth Dóra készítette..