Vadásztábor haladó módon - Szentpéterfölde 2019.06.24-28.

Kedves Olvasóim, tudom hogy már nagyon régen írtam naplót de most nem naplót hanem blogot fogok írni az öt napos Vadásztáborról amit Zala megyében töltöttem.

.Az idei nyaram első tábora a Zalaerdő Zrt- nél a Szentpéterfölde-i vadásztábor (haladó) volt, ami azt jelenti,hogy aki már tavaly is járt a vadásztáborban az most még jobban megismerheti a vadászati kultúrát. Nagyon sok érdekes program volt például: esti vadászat, kirándulás, lövészet,  szalonnasütés.

A vádásztáborba a nagyszüleim Papa, Mama illetve az unokatestvérem Balázs vitt el.

Hétfő

Hajnalban autóval elindultunk Nyergesújfaluból Szentpéterföldére a vadásztáborba,ahová reggel 8-ra értünk oda. Érkezés után kipakoltam a csomagjaimat és rögtön utána tízóraiztunk. Tízórai után Szommer Éva néni (pedagógus - erdészeti szakértő) elmondta a programokat illetve a tábor szabályait. Ezután elmentünk a horgásztó körül kirándulni illetve gombászni. Horgásztó nagyon szép sok gyékényt láttunk. Egyébként még a nyáron jönni fogok Szentpéterföldére nem vadásztáborba hanem a horgásztáborba először.

A tó után egy erdőbe érkeztünk ahol nagyon sok gombát pl: vargányát, keserű gombát láttunk. A kirándulás után megnéztünk vadászház mellett lévő kutyákat. 4 kutya van: Pele (szálkásszörű tacskó), Árnyék (bajor hegyi véreb), Lenke és Villám (alpesi tacskó). Ezután visszamentünk a vadászházhoz és Egle Zoli bácsi (a Bánokszentgyörgyi Erdészet Vadászati és Műszaki vezetője) megmutatta a kürtjeit. Volt nagyon szép nagy kürt, illetve egy picike kürt is. Én is kipróbáltam a kürtölést,de nem ment nekem annyira fényesen. A kürtölés után megebédeltünk illetve utána pihentünk. A csendes pihenő után Zoli bácsi megmutatta egy gímszarvasnak az agancsait borjúkortól egészen az öregkorig. Ezután elmentünk a vadászház körüli erdőbe kirándulni. Az erdőben csomó bükkfát, tölgyfát láttunk. Viszont az erdőben az esőzés miatt jó nagy sár volt, de mi gumicsizmában mentünk ki az erdőbe úgyhogy nem volt baj. Kirándulás után vacsoráztunk és rögtön utána jöttek a vadászok és lehetett választani hogy melyik vadásszal akarunk ki menni az erdőbe vadászni. Lehetett a Pista bácsival, Zoli bácsival, Béla bácsival, illetve egy Erdőmérnökkel Alex bácsival menni. Én a Pista bácsit választottam mert neki volt a legmesszebb a kerülete illetve azért mert Söjtör-i és Söjtörről van egy ismerősöm. ( Toplak Józsi aki már 23-szor végigment a Kinizsi 100-as teljesítmény túrán Békásmegyertől egészen Tatáig) Sajnos idén csak vaddisznóra lehetett vadászni, szarvasra nem. Pista bácsival egészen Pördeföldéig mentünk ki egy vadlesre. A vadlesről láttunk őzet, rókát illetve csomó békahangot hallottunk. Sajnos Vaddisznó nem jött puskavégre. Ezután visszamentünk a táborba. Első nap a táborban nagyon jól éreztem magam.

Kedd

Ma is jó programok voltak a táborban. Például: szalonnasütés, íjászat, etetés. Reggeli után a vadászház mellett a vaddisznós-kertben megetettük a vaddisznókat kukorica szórással, fűvel, szalmával. Illetve Zoli bácsi azt is megengedte hogy bemenjünk a vaddisznókhoz.

Vaddisznóetetés után játszottunk az Aranyásó kártyajátékkal. Ezután megebédeltünk illetve utána csendes pihenőztünk.

Csendes pihenő után Zoli bácsi tartott nekünk fegyverismeretet. Volt sörétes puska amivel általában madarakat szokták lőni, volt légpuska, kispuska,vadászpuska de nekem mindig a sörétes puska tetszett. Fegyver bemutató után szalonnasütés volt. Most is nemcsak szalonnát lehetett sütni hanem még virslit is. Ezután következett az íjászat. Íjászkodáskor egyszer eltaláltam a  táblát illetve egyszer meg  nem sajnos. Íjászat után jött a lövészet ahol lehetett kispuskával illetve légpuskával lőni. A lövészet egyéb iránt nekem nagyon tetszett, mert ha Erdész leszek felnőtt koromban,akkor mindenképpen meg kell majd tanulnom vadászni is, mert nagyon sok Erdőgazdaságnál, az Erdész nem csak Erdész, hanem vadásznia is kell.Lövészet után visszamentünk a táborba. A tábor második napján is jól éreztem magam.

Szerda

Ma igazán nagyon jó programok voltak a táborban. Például ma mentünk Keszthelyre a vadászati illetve a modellvasút kiállításra. Reggeli után tegnaphoz hasonlóan megetettük megint a vaddisznókat kukorica szórással, fűvel, szalmával. A vaddisznók etetése után vadászkutya ismeretet tanultunk, ahol az Éva néni megmutatta a vadászkutyákat képeken és elmagyarázta hogy mire képesek. Például a bajor hegyi vérebet után-keresésre illetve a tacskót vaddisznóhajtásra és vadászat utáni után keresésre, alkalmazhatjuk. Vadászkutya ismeret után megebédeltünk. Ebéd után elmentünk Keszthelyre a vadászati és modellvasút kiállításra. Először a vadászati kiállítást néztük meg Keszthelyen. A vadászati kiállításon nagyon sok trófea, állat, agancs mintha az állatoknak a természetes élőhelyükön sétálnál. A kiállítás 5 teremből, 5 földrészből részből áll.

Ezután a modellvasút kiállítást néztük meg. A kiállításon sok terepasztal, vonat, illetve több mint 2,7 kilométer hosszú sínhálózat látható. A terepasztalon nagyon sok Pico vonat modell fut (magyar, német), illetve nagyon sok a makett állomás. Európa egyik legnagyobb modellvasút kiállítása amit láthattunk.

A modellvasút kiállítás után elmentünk a Zalaszabar-i Szabadidőparkba hullámvasutazni. Hullámvasúton még,sohasem utaztam, ez volt az első hullámvasutazásom. Igaz rövid a hullámvasút, de 4 kört mehettünk rajta. A hullámvasutazás után visszautaztunk Szentpéterföldére. Ezután vacsoráztunk és ezt követően jött az esti vadászat. Vadászatkor most is újra Pista bácsival mentem,ki a lesre. Most is messzire mentünk az Ortaháza melletti erdőbe. A vadlesről sok őzet, szarvasbikát láttunk. Vaddisznót most se láttunk sajnos, de a röfögésüket hallottuk,jó közelről.Este 10 óra körül visszamentünk a táborba. A tábor harmadik napján is nagyon jól éreztem magam.

Csütörtök

Ma is jó programok voltak a táborban. Például: térképismeret, rókavadászat illetve újra lövészet. Reggeli után térképismeret foglalkozás volt. Éva néni elmagyarázta nekünk mire használják a térképet. Tájékozódásra használják például: turistatérképként, városi térképként, autóstérképként. Nagyon sok része van például: méretarány, térképlap, jelmagyarázat.

A térképismereti foglalkozás után rókavadászat volt. Rókavadászaton a feladat abból állt hogy 3 csapatnak  21 darab róka kártyát kellett megtalálni,és aki a legtöbbet találja meg az lesz a győztes. A mi csapatunk sajnos csak 4 darab rókakártyát talált meg, de hát ez van. Ezután a feladat az volt hogy 3 csapatnak  7 db kártyát kellett eldugnia és az csapat aki nem szemtávolságra rakta a kártyát az pontot veszít. A mi csapatunk 2 pontot veszített mert nem szemtávolságra raktuk a kártyát.Nem bántuk,mert nagyon jót játszottunk.

Rókavadászat után megebédeltünk. Ebéd és csendes pihenő után lövészet következett. Most is lehetett légpuskával illetve sörétes puskával is lőni. Először a légpuskával lőttünk és most nagyon szépen találtam el a céltáblát.

Ezután a sörétes puskával lőttünk. Sörétes puskával sohasem lőttem,és elárulom nagyon nagy élmény volt vele lőni, rezgett tőle rendesen a vállam.Lövészet után vacsoráztunk. A vacsora pizza volt. Vacsora után vadászat következett. Most  Egle Zoli bácsival mentem a lesre, Szentpéterfölde és a Pördefölde közötti erdőbe. Láttunk 3 darab szarvas bikát, mezei nyulat, illetve sok vadmalacot. De sajnos elkezdett esni az eső így vissza kellett menni a táborba. A tábor utolsó előtti napján is jól éreztem magam.

Péntek

Sajnos eljött az utolsó nap a táborban. Reggeli után kirándulás volt a tó körül. Most is a kiránduláson nagyon sok gombát vargányát, keserű gombát, illetve még gyilkos galócát is láttunk. Nagyon jó volt utoljára látni a tavat.

Kirándulás után megetettük a vaddisznókat fűvel, kukorica szórással, illetve szalmával. Ezután bepakoltunk a táskába és délután egy órakor jött értem Apa és Anya, majd elindultunk haza Budapestre.

Nagyon szépen köszönöm a Zalaerdő Zrt-nek hogy újra elmehettem a Vadásztáborba Szentpéterföldére. Köszönöm Éva néninek, és Zoli bácsinak hogy újra vigyázott rám illetve ránk, a táboros társaimra.

A bejegyzésemet szeretettel szeretném ajánlani a Zalaerdő Zrt dolgozóinak, illetve a Vadászoknak akik foglalkoztak velem és társaimmal, illetve Szommer Éva néninek és Egle Zoltán bácsinak.Illetve minden kedves Olvasónak.

Remélem a Horgásztábor is ugyanilyen jó lesz egy hónap múlva.

Köszönöm szépen a Papának és a Mamának aki abban segített hogy eljussak, illetve Anyának és Apának hogy hazajöjjek a vadásztáborból.

Igazi élményeket kaptam idén is Zala megyében, amit a szívemben fogok őrizni,örökké.

A bejegyzést írta és szerkesztette: Kiss Máté Zalán a kis-erdész a Pilisi Parkerdőből.